בלוג

מהו תשעה באב על פי חכמת הייחוד וסודות הנסתר ביהדות. והפעם נעמיק בפסוק “וְשַׂמְתָּ לִבְּךָ לִמְבוֹא הַבַּיִת בְּכֹל מוֹצָאֵי הַמִּקְדָּשׁ…”(יחזקאל מ״ד:ה׳)

 

 

סדרת מאמרי  “האוצר הגנוז לאיחוד שישים ריבוא נשמות ישראל בדור האחרון”

על פי חכמת הייחוד והנסתר ביהדות.

הערה: ברכות, הנכם נמנים עם עשרות אלפי אנשים הלומדים , בארץ ובעולם, את האוצר הגנוז שהושאר עבורנו על ידי המקובלים והצדיקים בעם ישראל לימי הגאולה, ימים בהם אמור להתגלות אור חכמת הייחוד, מתוך החשכה והכאוס שעם ישראל עובר וכן אומות העולם.  סדרת מאמרים זו הינה מסע דרך הבנת הלב, לכל אחד ואחת מעם ישראל  . אנשים שהשיגו את ההבנה של חכמה זו, דרך ליבם, נקראים בלשון הקודש “חכמי לב” וביחד עוזרים לחבר את חלקי השכינה המפוזרים בכל רחבי העולם. כל אחד ואחת מעם ישראל, ביחד מרכיבים את השכינה שנמצאת כעת בגלות הדעת. בואו נהיה כולנו שותפים ליצירת מציאות של אחדות “כאיש אחד בלב אחד”.  **** למי ששואל אם ניתן לשתף את המאמרים או להדפיסם… בשמחה.

 

והפעם … כיצד נתעמק עם תבונת הפסוק:

וְשַׂמְתָּ לִבְּךָ לִמְבוֹא הַבַּיִת בְּכֹל מוֹצָאֵי הַמִּקְדָּשׁ..”  (יחזקאל מ״ד:ה׳) ומהו תשעה באב, על פי חכמת הייחוד וסודות הנסתר ביהדות.

אחד התהליכים החשובים בתודעה על פי חכמת הייחוד וסודות הנסתר ביהדות, מתקיים בדיוק בתשעה באב. בתאריך זה מגיע זמן התרגום של אוסף תודעות אלוקיות שמורכב מכל אחד ואחת מאתנו , ובתהליך משוכּלל הממוצע של דרגת התודעה שנקראת: “תודעה קולקטיבית” … תהליך השִׁכְּלוּל הזה מתקיים בתשעה באב כל כמה עשרות, מאות, ואלפי שנה.

זה יום שנקבע בתודעה העליונה שמאפשרת לסיטרא אחרא לשלוט באדם..זה יום שכל הגזרות פעלו בו.. חורבן בית ראשון, חורבן בית שני, הרוגי ביתר , גירוש יהודי ספרד, גירוש יהודי אנגליה, גירוש יהודי צרפת, מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השניה, תוכנית ההתנתקות , ועוד ועוד… המון אסונות באותו תאריך ולא סתם…כי זה התעצב לפי מצב התודעה הקולקטיבית שהיתה.. עולם פנימי מקרין לעולם חיצוני.. ובתאריך זה עושים שכלול של מצב התודעה וזה מקבל הקרנה גשמית קולקטיבית

תוצאות השכלול של מדרגת התודעה הקולקטיבית

הכל זה תודעה… ולכן אם תוצאות השכלול של מדרגת התודעה הקולקטיבית על פי מדדי האחדות שאמורים להשתמר על ידי בני האדם ברמה הגבוהה ביותר, בעצם נמוכים, אנו נחווה להרגיש שיום זה יום עצוב מאד… כי על פי חוקיות “עולם פנימי משתקף לעולם חיצוני” , אנו עדים לחורבן בית המקדש. כאשר על פי סודות התורה, בית המקדש זה “הלב הקולקטיבי של עם ישראל” , בית המקדש זו התודעה בעצמה שאמורה להיות בדרגת קדושה. על פי סוד הפסוק : ” וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם.” ) שמות כ״ה:ח׳)

יחד עם זאת, זהו יום חשוב ואפילו יכול להיות בפנימיות סודו גם משהו “משמח”, כי דווקא מהעצבות הזו, האדם אמור לקבל קפיצה בתודעה. וזה סוד “השפלות” מלשון גאות ושפל, כפי שהמקובלים והצדיקים נוהגים. להיות בחסרון, על מנת לאפשר לאור האלוקי להתעבר בהם ולהיות בענוה מוחלטת. המדרגה הכי גבוהה כשהאור האלוקי של הקדוש ברוך הוא מתעבר באדם, נמצא בסוד הפסוק:

” כִּי קָרַן עוֹר פָּנָיו בְּדַבְּרוֹ אִתּוֹ.” (שמות ל״ד:כ״ט) וכאן מדובר על משה רבנו, שכשהתעבר בו האור האלוקי , כל העור שלו קרן ממש, כי כך היה עולמו הפנימי שהשתקף והקרין את לבוש גופו “חליפת עור” בעולם החיצוני.

הכח התודעתי שנמצא בכל אחד מעם ישראל ויעזור לנו לצאת מה”מצרים” שלנו

את האמת שמצפים לנו בעולמות העליונים, מכל אחד מנשמת ישראל, להגיע למדרגת התודעה שנקראת “משה” .
משה זהו הכח התודעתי שנמצא בכל אחד מעם ישראל, מלשון “משיה” , זהו כח בנפש האדם, שעוזר לו למשות את עצמו ממצרים מצרים מלשון מיצרים ותאוות. לכן כל אילו שהתמכרו לתאוה כלשהי, או נמצאים בריקנות ודכאון, מלמדים אותנו המקובלים, שעלינו

להפעיל את הכח הזה, שנקרא “משה.
תשעה באב, זהו יום שתודעה הקולקטיבית משכפלת את עצמה לאורך דורות רבים, עד שיקרה בה שינוי בדור הזה.

צריך לזכור, שכל היקום כולו, מהבהב ונע.. אנחנו לא באמת יודעים איך דברים נראים.. כי הכל בתנועה, גם האלקטרונים מסתובבים במהירות מסביב לגרעין האטום . כמו ונטלטור, שיש לו שלוש כנפיים, שאם יסתובבו לאט, תראו שיש כנפיים, אבל אם יסתובבו מהר, תחשבו שיש רק מקשה אחת של כנף… כך תפיסת העולם הזו מתקבלת בעין… הכל בתנועה מאד מהירה שעושה לנו אשליה של קשיחות וחומר…
למעשה, הכל זה התקרשות של המחשבות והרגשות שמקבלות צורה בעולם האשליה הגשמי…הבורא מאפשר לנו לראות איך אנחנו נראים מבפנים, כל אדם מקבל את התודעה שלו הפנימית מול העיניים במציאות חייו. הבורא מתרגם לנו את מה שקורה להכרה האלוקית בתוכה.

כל אדם חווה מציאות אחרת

על פי דרגת המציאות שהאדם נמצא, כך הוא יקבל את תרגום המציאות הסובייקטיבית שתואמת להלך רוח שהוא מתהלך איתה.

כולנו יכולים להסתכל על אותה סיטואציה, אבל התרגום יהיה שונה בין אחד לשני, ולכן לפי חוק, עולם פנימי מקרין לעולם חיצונ, כל אחד יקבל את תרגום המציאות באופן שונה מחברו.

מציאות של חורבן שהתודעה הקולקטיבית חווה, מלמדת על רמת התודעה הקולקטיבית הנמוכה. חורבן נגרם מעצם זה שהאדם התנתק מהמקור שלו שהכל רקמה אחת והכל מחובר והתחבר לאגואיזם שלו.
היום זה יום שמה שהיה טמון בפוטנציאל של האדם, מוציאים לו הכל לפועל ועם זה האדם ימשיך, וזה יועצם מאד מאד, וזה יוקרן לו לעולם המציאות הפרטי שלו, אם לא יעלה את תודעתו.


לכן, אומרים לא ללמוד תורה ביום הזה, ולא להתפלל כי התפילות בכלל לא עולות… צריך ממש להבין שהתודעה כל כך נמוכה, שמוטלת גזירה של חס וחלילה של רעידת אדמה שלא היתה כדוגמתה ומופיעה בזכריה… 

כיצד עלינו לנהוג ביום תשעה באב מבחינה תודעתית.

המציאות מתהווה כל רגע ורגע ודרגת התודעה הקולקטיבית של עם ישראל קובעת לפי עולם פנימי מקרין לעולם חיצוני….
ביום זה , עלינו לעשות חשבון נפש אישי כיצד אנחנו תורמים לתודעה הקולקטיבית להיות נמוכה.. לא גבוהה, כי זה כל אחד ימצא בכיף… אלא נמוכה.. ממש לחטט בתוך עצמנו על מקרים שחשבנו רע על מישהו, על כעס שפעם הוצאנו מאתנו, על עצבים שהיה לנו על סיטואציה וכו’.. ולחזור למצב הזה ולמשוך משם את ההזדהות שלנו , ושהנפש תגיד, תודה רבה על הסיטואציה אני מושך/ת את ההזדהות שלי כי אני מבין/ה שזה תורם לתודעה נמוכה… ואני מבין/ה שאין לי על מה להגיב כך כי היום אני יותר בוגר/ת תודעתית.

היום הזה מיועד לחשבון נפש אישי…כל מה שאנשים חושבים להתאחד, לאהוב , לעשות מדיטציות לשלום וכו’… זה הכל נכון ויפה , אך זה לא ישנה את התודעה הקולקטיבית… כי היא מתעצבת לפי המחשבות והרגשות שאדם מסתובב איתו בתוכו. 

צריך לשבת על הריצפה לישון על הריצפה על מנת להזדהות עם התודעה הקולקטיבית של עם ישראל שנמצאת בריצפת התודעה … 🙁 ומי שיכול שיצום…בעזרת הצום, הרוח גוברת על הגוף החומר, על מנת לעשות חשבון נפש אישי, כיצד להעלות את התודעה שלנו האישית והתודעה הקולקטיבית של עם ישראל שמורכבת מכל מצבי התודעות הפרטיות שלנו.


בחכמת הייחוד וסודות הנסתר ביהדות,  כל “מעגלי האור” למינהם סטייל ה”חיבוקי נישוקי ופיס ושלום” , נקרא עולם העיגולים, זה עדיין לא הזמן כי אנחנו בעולם הקווים…. צריכים קודם להגיע להיות אדם בלי קנאה, בלי כעס, בלי שהוא מוחק מישהו אחר מחייו, בלי שישפוט את האדם אפילו אם הוא גנב לו מיליון דולר, אפילו אם הוא נאף עם אשתו וכו’…. אי אפשר להגיע לעולם העיגולים… שהכל חיבוקי ונישוקי… המבניות של מחשבת הבריאה לא בנויה ככה… זה עולם פנימי מקרין לעולם חיצוני….

האם העולם יכול להתקיים ללא הגדרות מגבילות

הפוסטים באינטרנט קוראים שיש להגיע למצב שיתקיים עולם “ללא כסף. ללא רכוּש. ללא ממשלה. ללא צבא. ללא משטרה. ללא בתי משפט. ללא דתות. ללא מדינות. ללא לאוּמים. ללא עימוּתים. ללא מלחמות. ללא היסטוריה. ללא הישרדוּת. ללא תחרוּת. ללא גבוּלות. ללא הגדרות. ללא מעמדות. ללא תארים. ללא תעוּדות. ללא ציוּנים. ללא דירוּג. ללא קִטלוּג. ללא כל המאפיינים של החיים האנושיים הדחוּסים והמגבילים. “
אך יש לזכור שאילו הם כלים שנקראים חסרון… והם חשובים מאד להכרה האנושית שצריכה להגיע להתמרה להכרה אלוקית, כי כשהנשמה של האדם תעזוב את הגוף, רק כך היא תוכל להבין מה זה מלאות ושלמות כי יש לה עם מה להשוות מה זה לא… 

הבורא בכוונה מייצר כלים כאלו, על מנת שיהיה רקע של חושך לאור שהנשמה יוצאת אליו אחר כך… אי אפשר לפסול את החושך…. אור זה מלשון גילוי הארה, השגה רוחנית… ובשביל לקבל אורות, צריך כלים שנבנים מחיסרון… בלי כלים…אי אפשר לנשמה בכלל לעבור את המשך המסע ששם כבר האורות יתקיימו…. נשמה שלא ניקתה כעס, קנאה, צביעות וכו’… לא יכולה בכלל להתחבר לתודעת השלמות בעולמות העליונים, תודעה של אהבה שאינה תלויה בדבר, לכן דווקא כל הדברים שאנחנו כועסים עליהם, מקנאים בהם, שופטים אותם, מהווים עבורנו את מכון הכשר של הנשמה להתאמן על הניקיונות האלו… 

עם איזה מסר עלינו לצאת מהיום החשוב הזה מבחינה תודעתית
בפשטות, כדאי מאד להתפלל שישלחו לנו “מכון כשר” ואנשים שיאמנו אותנו להוציא מאתנו את הכעס והקנאה… המסגרות האלו , הם המקומות שהנשמה צריכה דווקא כן לעבור בהם ולהתנקות דרכם… ואם ממשיכים לשנוא, להתעלם מאדם ולא משנה כמה הוא פשע או הכאיב… לא להוקיר אדם שעזר ולקחת מובן מאיליו… זה מה שמביא לחורבן התודעה…


זה הכל תודעה, לא לשכוח… אנחנו לא גוף שיש לו נשמה אלא נשמה שיש לה גוף.  גופנו וכל היקום כולו, למעשה מהבהב, כמו בסרט מצוייר, כי מסה בונה את עצמה ונהרסת בו זמנית,…

יש רק תודעה… וחורבן בית המקדש… זה חורבן הכלים שלא מקבלים את האורות..

עלינו לזכור, אנחנו לא פה בשביל נוחות אנחנו בשביל התפתחות, תודעה שלא מתפתחת, תופתע כשהיא תצא ותמשיך הלאה

לעולם הבא, ותגלה שהיא לא אספה אורות להגיע ל”דבקות” ולהאיר את ה”חלוקא דרבנן”. כאן הנשמה עם “חליפת עור”, בעולם העליון הנשמה תהיה עם “חליפת אור”, שנבנת רק כאן בעולם הזה, עם אותם אורות שאספנו כאן במסע זמני.

מסע של בממוצע בסך הכל ב”שבעים שנה”.

יהי רצון שכל עם ישראל יהיה כאיש אחד בלב אחד, יתאחד ויעלה את התודעה.

והפעםהצדיק הנסתר: המקובל שהיה מכונה “החוזה מלובלין “, רבי יצחק יעקב זצ”ל.  

ביום הזה חלה הילולת המקובל האלוקי אחד מגדולי צדיקי הדורות, רבי יצחק יעקב המכונה “החוזה מלובלין”. היה תלמידו של רבי אלימלך מליז’נסק, מחשובי האדמו”רים בפולין בשלהי המאה ה-18. נודע כבעל ראייה רוחנית, ועל כן נקרא “החוזה”. הוא ראה ברוח קודשו את תהליכי הגאולה וגילה לנו איך היא תהיה באופן כללי. המקובלים כתבו שללמוד בספר הקדוש שלו זו סגולה לשמחת וטהרת הנפש, כל שכן ביום ההילולה הקדושה שלו שאז הוא ממשיך השפעות וגאולה לכל מי שלומד בספרו (מותר ללמוד ביום תשעה באב החל מחצות היום). נפטר בתאריך ט באב תקע”ה (1815). כל היכולים,  שידליקו נר לעילוי נשמת הצדיק.

 

 

לקבלת ניוזלטר

השאירו פרטים וקבלו תודעת אור
מבורכת בכל שבוע

עינות מים נרתמת לחיזוק אמונה ובטחון בעם ישראל! הצטרפו עכשיו לקבוצת התמיכה בטלגרם בה נעביר מידי יום מסרים לתמיכה וחיזוק!